Sep 18, 2012

Minggu Yg Penuh Duka..

Salam..

Aku hari ni nk citer pasal abah aku yg masih koma di hospital selayang gara-gara darah tinggi terlalu tggi 260/140.  Abah aku ni memang pemakan ubat darah tggi dah lame, tp beliau juga dah lame berhenti sbb alasan beliau malas nak makn ubat dah sbb dh boring.  Adoi abah, maafkan juga anakmu ini sbb tak ambil kisah tentang abah.  Abah makan ubat ke tak ke, kalo orang tau abah tak makn ubat orang akan bising pada abah tau tak.  Orang sayang sangat pada abah.

Pada kejadian tu abah aku makan daging kambing, tp makan sikit je pon sbb nk lepaskan rase teringin.  Beliau pegi kenduri pastu kt situ plak ade kambing golek kene plak dengan kawan2 yg provok suruh makan, abah aku pon ape lg try ar makn.  Trus pening tak ingat ape dah.  En suami aku pon trus ler hanta abah aku p spital.  Kt spital doc tnyer name tak jawab, geli2 kaki tak de respon ketuk2 kaki pon tak de respon gak.  Pastu doc nk amik darah, darah tak kuar, pastu trus abah aku kene sawan @ tarik @ epilepsy.

Mungkin dah nak jadi penyebab, kawan2 abah aku tu pon, yg korang provok abah aku suh makan nape, nk je aku lempang laju2 sorang2.  Iskh mula la rase nk emo ni.  Tapi benda dah jadikan, nak salah kan sesiape pon tak gune gak.  Abah aku tak makn ubat, dan ujian untuk kami adik beradik.  Walau cmner pon kami tetap di sisi abah.

Ya Allah..hambaMu yg hina ini memohon padaMu kerna KAU sebaik2 pertolongan, tolonglah sembuhkan abah hambaMu ini, jika KAU ingin mengambilnya semula, hambaMu ini redha, tp biarlah kami dapat berbicara dengannya walau hanya sebentar. Aminn Ya Rabbal A'laminnn...


No comments:

Post a Comment