Sep 13, 2012

Apa Yang Wajib Ada Dalam Novel

Salam sumer

Hari ni rase cam nak bebel banyak ler.  Tapi apa yang aku nak merepek ni ye.  Emmm..ok dah dapat.  Pasal novel2 cinta yang ada kat Malaysia ni.  Aku peminat novel gak, walaupon kekadang isi dalam sumer novel tu lebih kurang je, aku still layan.

Aku tgokkan..emm..tgok dan baca ler..tapi tu bagi aku la, kalo korang aku tak tau ler kan cerita-cerita dalam novel tu mesti ada :-



pertama : hero atau heroin tu mesti ada darah kacukan atau orang putih kate "pan asia".  tak kire la, kacukan jepun la, cine la, ada satu novel tu kacukan perancis (mesti hensem gilerkan).  harusss..hero dan heroin digambarkan seorang yang hensem dan cantik.

kedua : mesti hero atau heroin tu anak datuk, aku rase ni memang wajib ade.  mesti ade anak orang kaye

ketiga : kalo tak hero atau heroin anak datuk, mesti salah sorang tu anak orang kampung, berkeluarga ramai, bapa nelayan macam2 lg ler kesusahan mereka.

keempat : mesti berebut kekasih, tak kire la, hero rebut heroin atau sebaliknya.  mesti ada orang ketiga yang cuba hancurkan kebahagian pasangan tu.

kelima : cinta lepas kahwin.  kene paksa kahwin, memule tak suke, lame2 jatuh cinta, sayang giler2 lepas tu.

keenam : kalo pasangan salah sorang tu anak orang kaye, mak mesti tak suke dengan anak orang miskin.  mesti nak kahwinkan anak dengan pasangan setaraf, dengan anak tan sri ke, datuk ke camtu la.

ketujuh : kalo keje satu opis, mesti bos becinta dengan secretary, memula gaduh2, pastu jatuh cinta.  agaknye memang camtu kot.

kelapan : berkelulusan tinggi, samada hero atau heroin, belajar sumer kat obersi.  aku tau penulis2 novel ni sumer berpelajaran tinggi, kalo tak, takdenye nak jadi penulis novelkan.

kesembilan : kalo heroin tu, mesti jenis yang ceria, banyak mulut la, hepi go lucky..camtu la.  pastu menjadi kesayangan mak dan abah.  (ye la dah heroin kene la camtu..ape la ko ni)

 kesepuluh : aku rase last ler ni, tak tau ape lagi, mesti happy ending.  mesti punyerla, tak caye cer korang layan satu dua novel, mesti happy ending.





Setakat ni aku nk bebel lagi meraban pasal novel2 cinta ni.  Pada peminat novel jgan mara arr, aku bgtau jer, aku pon layan gak novel2 cinta ni.  Aku syoknyer baca novel ni, sampai aku bleh hanyut masuk dalam citer novel tu, sampai aku tak rase dh ade orang keliling aku ni.  Hihi..syoknyer layan novel ni...

No comments:

Post a Comment