Jul 4, 2012

Gemukkksss??

Salam

Tgok tajuk pon cam ape je kan.  Ni ha nak citer satu cite kat korang.  Beberape mggu lepas opis aku hanta aku pegi kursus.  Maka terjumpa la member2 lame yang dulu satu opis pastu kene anta pegi opis state.  Betahun gak ler tak jumpe dorang, maka pada hari tu terjumpa la balik.

Borak punyer borak. ada sorang kakak tu tetibe keluar ayat..shida, gemuknye awak. Aku pon tnya ler balik gemuk sangat ke saya ni.  Pastu dia jawab balik ye la nak bandingkan dulu memang tak pecaya yang awak boleh gemuk camni.  Aku pon tesenyum-senyum simpol je la.  Hahaa..Adoi..kene diet la cmni.  Ye la dulu anak dara berat 40 kg je, sekarang ni anak 3 kak oii..naik 20 kg jadi 60 kg..hihi..memang tak caye kan. 

Pasni kene diet ler aku.  Tak pe, dah nak dekat bulan pose pon, insya'Alalh boleh turun (boleh kerrr)..hihi.  Yakin boleh.  Dulu sebelum dapat anak kecik memang boleh turun berat aku, aku diet tak makan nasik.  Sarapan pagi aku amik berat sikit cm mee goreng ke, bihun sup ke.  Pastu tghari aku tak makan, kalo lapa aku minum air suam banyak2 kalo rase nak nguyah2 tu aku amik swing gum. Kunyah ler sampai lebam hihi..Pastu malam aku makan roti gandum dengan minum milo panas, roti gandum ye adik2 bukan roti putih tu, roti putih tu tak menjamin berat badan anda akan turun so, amik roti gandum.  Dalam seminggu berat badan aku turun 1kg.  Bestkan.  Dari berat aku 63kg, aku dapat turunkan sampai 56kg.

Bile bejaye turun berat badan tu aku ngandung plak.  Adoi cam penat je usahe aku turunkan berat badan hihi..Dah buat cmnerkan dah Allah nak bagi rezki anak, amik je la.  Tapi sekarang berat badan aku naik balik lepas abis pantang huhu..

2 comments:

  1. salam.

    shida, biase ler mcm ni. bila dah beranak pinak, kita nya body pn beranak2..hehe (maklady pn serupa gak, dari slim melim 48kg masa menikah dulu ..skrg? hmmmmmm.....)

    InsyaALLAH diet yg betul, jga makan, jgn sampai memudaratkan kesihatan sudah..yg penting kita sihat...

    Sebelum terlupa ~ Selamat menjalani ibadah puasa. :)

    ReplyDelete
    Replies
    1. ML;
      tu la..dh beranak pinak ni abis aligment lari dh..hihi

      Selamat Berpuasa Juga..

      Delete