Aug 20, 2013

Tak puas hatiiiiii.....

Aku nak bebel ari ni..luah prasaan..emm..mcm2 ler..hahhaa..dh naseb orang bawahan ni kan asyik kene tindas je..sabo la nak..ade rezki tu ( ayat sejuk hati)

Ni kisah kt opis aku ni..ade sorang officer tu..kontrak baru je dah terus serap tetap..tak de interview bagai macam orang bawahan ni..nak dpt tetap tu byk btol halangannye..byk btol soal jawabnye..dah naseb org bawahan..sape suruh dulu tak blaja tggi2kan..bleh jd pegawai..hahaha..

Aku dulu org susah..adik beradik ramai so nak smbung blaja tu mmg kene pikir byk kali..mak aku bising suh smbung blaja sbb aku dapat ofer smbung tingkatan 6..tp aku tolak sbb nak keje nak bantu abah aku..baek tak aku..hahha..tapi kalo dah sumer nak jd pegawai sape nak jd kuli plak kan..(ayat sejukkan hati lg)





Sambung kisah tadi..aku mmg tak puas hati dgn pentadbiran kt opis aku ni dah..dulu mase aku mule2 keje kt sini best..tp skrg ni..byk lebih pada krooni..krooni dan krooni lg..yang tak de krooni ni ko tggu la smpai kucing bertanduk..tak pandai kipas tu ko tggu la sampai muntah darah..oo aku dh gune bahase kasar..luah perasaan bebbb...hihihi

Masalahnye sekarang officer tu org atasan aku, kau plak tak bleh nk kerje bwh die tak bleh tgok muke die rase nak lempang laju2...aku dah cube buang perasaan tak suke kat die tp tak bleh ar..dari mule2 die masuk sini..aku ingatkan pembawakan budak sbb mse tu aku pregnen rupenye ank aku dah 2 tahun pon aku still menyampah dgn die..something wrong somewhere..dulu mase nak abis kontrak dgn semangat ckp kt aku shida..saye confirm tak nak sambung kontrak..ckp dgn penuh semangat..alih2 aku tgok lg muke die kt sini..adoii..tu sumer poyoooo!!!

Die penah citer kat aku die penah kene buatan org mse kt opis lame dlu..dh hang camtu camne tak kene buatan org..hang kene tgok hang dulu camne baru hang nak marah org yg bt hang tu..aku rase kalo aku ni tak de pegangan agame gak dah lame die kene gak dgn aku..hahhaa...(gelak jahat)

Sabar shida..ade rahmat sebaliknye tu..doa byk2 ye..zikir byk2 bak kate kak Siti Hawa..ade kakak kt sini nasihat aku..sejuk sikit hati aku yg dh kerasukan syaithon ni..naseb badan la shida oooiii..kene tggu la kucing bertanduk..kene tggu la muntah darah dlu br dpt tetap kt sini..walaupon dh nak masuk 17 tahun pon dok kt sini..




notakaki : bukan tak percaye pada rezki tp aku sakit hati..(eh cm pantun 2 kerat plak)


No comments:

Post a Comment