Aug 28, 2013

Aku jeles..aku nak jadi spt mereke...

Salam..lame tak bersiaran..tak dok idea nak tulis ape..mood mmg dah ke laut..lgpon aku pikir tak de sape nak bace pon blog aku ni..emm..tp bia la atlis bile aku nak luah prasaan ke nak tulis resepi ke aku tulis je kat blog aku ni..bia la org tak bace pon..

Hari ni aku nak bebel, luah prasaan..hihi..bkn nak mengamuk bagai..bukan..bukan..tp aku jeles tgok org yang pandai masak mcam2 ni..jeles tau..kenape die bleh aku tak bleh..oo aku lpe tu anugerah dari Allah..tangan bagus punye buat ape jadik..aku ni haa..emm..eh bkn tak besyukur..tp aku kene gandakan usahe kalo nak jd seperti mereka tu..

Aku suke layan blog yang pandai2 masak ni..buat kek cantik2..emm..cam blogger ni..kalo tgok die punye kek..mak ai..rase nak mkn pon sayang..pastu die tak kedekut ilmu plak tu siap ajar step by step cam nk buat..mmg bagus kakak ni..aku doakan die murah rezki panjang umor..nnt bleh bleh bt entry lg kt blog die aku blog layan lg..lame2 nnt aku bleh pandai cam die..hihi..aminnn...insya Allah..

Bile tgok kek2 die aku slalu terpikir..bile la nak jadi cam die..huhuhu..kene useha la shida oii..tak kan setakat tgok je jd..tp masalahnye ni..tgn aku ni tak berseni..buat tak jd cam org laen..huwaaaa..dah ler semangat aku ni tak sekuat mane..buat setakat 2 kali fail trus merajok..frust..huhu camner nak berjaye kan...tp insya Allah..aku nak blaja gak bt kek ke ape ke..yg bleh btkan aku jd bos..sbb cite2 aku nak jd bos..hahhaa..aku nk ade kedai roti ke kedai kek ke sndri..paling koman pon ade kedai jual barang2 buat kek..tu pon ok ape..jnji aku nak jadi bos..

Suke hati aku nk datang pukul bape nak balik pukul bape..hahha..tp tu bkn tujuan aku nak jd bos...tujuan sebenar aku nak ade kedai sndri ni sbb bile aku dah ade kedai..aku akan amik org kan keje dgn aku..so aku bleh ler gaji org tu..cam ibu tunggal yg tak keje ke..suri rumah yg nk bt part time ke..emm..bleh ler tambah2 pendapatan isi rumah dorang..dah ler skrg ni kos sara hidup makin tggi..emm..bagus tak..moga Allah makbulkan cite-cite aku ni..aku ingin bantu org...aminnnn..korang doakan ye..

Sebak plak hati aku ni..emm..dah ler..sambung di siaran akan datang..mak rse nak nanges ni..huwaaaa...


notakaki : nak doa byk2 jap..moga2 Allah makbulkan

No comments:

Post a Comment