Aug 21, 2013

Kurung anak dalam stor??

Emm..tadi aku jalan2 tgok blog org..tetibe terjumpe satu blog ni citer pasal anak die kene kurung kt dalam stor salah sebuah taska kt putrajaya ni..adoii..alasannye budak tu kuat nanges

Nak tau kisah lanjut bace sini..ibu bekerja ni mmg dalam dilemma samada nak benti keje atau trus keje utk bantu suami.  kos sara hidup skrg ni mmg tggi lg2 dok kt KL ni..kalo suami je keje sorang mmg rase perit sikit kot bleh gaduh hari2 tu..lg2 mcm aku ni ha laki aku dispatch je gaji ikot surat yg dihantar byk hantar byk la dpt..huhuhu..sedihkan..pastu keje atas jln bwk moto ke hulu hilir hujan ribut lg..adoiii mmg risiko besar tu.

Kalo ikotkan hati setiap ibu yg bekerje mmg ade niat nk benti keje jage ank sndri puas hati tgok ank membesar dpn mate.  tnye la setiap ibu yg yg bekerje ni mesti ade niat ke arah itu tp ade sbb utk terus bekerje.  bkn seperti sesetengah wanita yg bernaseb baek kawin dgn org kaye, pangkat besar, datuk ke kan tak yah nak susah2 keje dok rumah buat anak jage anak..dh tu je..

Aku bace juge komen2 org dr entry blog tu, ade positif ade yg negetif..emm tepuk dada tnya iman la.  anda yg menentukan mane baek mane buruk.  kalo tnye pendapat aku, aku nk trus keje memandangkan suami aku keje cmner..kalo keje dok opis 8-5 tu aku x kisah sgt..ni berisiko kau..bkn nk doakan yg buruk2 tp pk mase depan.

Kalo aku benti keje pon, aku mesti carik alternatif laen utk tmbah pendapatan tak leh nk duduk je..sian gak laki aku, naseb baek la aku ni jenis yg tak bape minat barang2 kemas ni, tok ank2 x pe..hihi..tapi skrg ni ade rumors kte kontrak aku tak smbung sedih kot..kalu itu takdirnye aku redho aku kene bersedia tp aku nak bt ape..dh nk msuk 17 kot kontrak..gilos ar..eh larik tajuk plak..hihi..


notakaki : tetibe terpikir Allah dh bg aku bakat masak sok2 aku nak berniage pisang goreng ar...hihi..TQ ALLAH

No comments:

Post a Comment