May 13, 2013

Saye benci perkauman..

Salam..

Dalam sebulan ni aku byk ulang alik hospital sbb pak metue aku sakit, dan skrg doctor kate harapan utk pulih 50/50 je..aku tak tau nk kate ape.  Asalnye sakit buah pinggang, sbb 2 2 buah pggang pak metue dah tak function dh rosak abis.  Dia plak tak lalu makan, tak bleh nak telan air nk muntah, so en suami pon bwk ler p spital, tu pon cara pakse, sbb pak metue tak mo p spital.  Caranye pggil ambulance nak tak nak kene gak ler sbb ambulance dah sampai...hihi..

Ok strait to subject..hihi..speaking London plak..skrg ni kan kite diomok omokkan dengan isu perkauman, cina tak suke melayu la, nak jatuhkan melayu la tah ape2 lg la...tak larat nk dgr dah.  Tapi bile aku dok spital ni aku perhatikan doctor cine bleh je rawat pesakit melayu, doctor melayu bleh je rawat pesakit cina, india dan macam2 bangse lg.  Mane isu perkaumannye.  Doctor cine kalo tak suke melayu bleh je kasi ubat mati, ataupon mintak kt pengarah hospital tak mo pesakit melayu...bleh je kan..

Oh ye mungkin ade org kate sbb tugas, doc tu terpakse, emm..salah seorg doc yg rawat pak metue aku tu cine, aku siap tnye lg doc tu ape tu ape ni doc tu jwb je ape yg aku tnye, kalo doc tu tak suke melayu cam aku ni, tak yah dia jwb buat tak tau je kan...dah ler rentikan la isu perkauman ni bosan dah aku dgr...kalo tak mo kene tindas dgn cine yg tak suke melayu kerja keras maju kehadapan, ceh dh mcm YB berckp plak..hahhaa

Dah jd entry politik plak aku ni, bkn ape aku pelik dgn org yg suke timbulkan isu perkauman ni, kite dah aman nak jd seperti 13 Mei 1969 ke..udah-udah ler tu..



notakaki : sekadar pendapat, tidak timbul isu politik di sini..

No comments:

Post a Comment