Aug 29, 2012

Tak tau nk letak tajuk apeee..

Salam sumer..

Rse blom telewat kot tok aku ucapkan Slamat Hari Raye Maaf Zahir & Batin..taqobballah hu minna wa minkum..taqobbal ya Karimm..( eh btol ke aku eja ni)..

Dah lama aku tak update blog aku ni.  Mood berblog dh kelaut dh lps raye ni..hihi..Camner raye korang..sronok ke..Mesti ler sronokkan..sampai berat badan pon bertambah gak..hihi..(aku ler tu)

Sebenarnya aku bkn nk citer pasal raye aku, aku nk citer pasal lain, aku nk citer pasal satu blog ni.  Aku sedih ler kalo bace pasl ank2 ni.  Beliau menceritakan tentang ank beliau yg mengalami Cerebral Palsy, kalo nk tau lebih lanjut p ler kt blog beliau.  Ni link kt blog beliau.


Bila bace tentang ank2 yg lebih kurang cmni, aku amat bersyukur kerana mempunyai ank yg sihat walafiat.  TERIMA KASIH YA ALLAH.  Tp aku rse beliau ni kuat semangat, kalo aku, tak tau ler cmne nk hadapinya.  Sbb tu hanya insan terpilih yg mampu hadapinya. 

Ank beliau ni kene sawan, sbb tu ade efec sikit, ank aku juga pernah mengalaminya.  Akibat demam panas, pans yg terlampau jd ank aku kene sawan.  Mase kejadian tu mata hitam ank aku tu dh tak gerak, badan die dlm keadaan cm kene sedu tu., pastu mulut dh nk kuar buih.  Aku ape lg nanges ler ingat dia dah tak de kt dunia ni lg.  Nasib baik gak ler suami aku aku, sepatutnya dia p keje, tp hati dia berat nk p keje.  Rupanya ade benda nk jd kt ank aku.  Kalo aku sorang mau aku pon pengsan gak.  Alhamdulillah, ank aku sihat sekarang, cuma dia skrg ni dia nk becakap susah sikit.  Dia tak pndai nk sebut huruf  'R', dia juga gagap.  Mungkin efec pada otak dulu mse kene sawan.  Tp aku tetap bersyukur krana dia sihat.  lepas kejadian tu, kalo ank2 dmm panas je aku akan jd supermom, hihi..takot kejadian berulang.

Ada lg satu blog psl anak die ank2 istimewa, ank2 ahli syurga.  Aku x ingat ler blog tu nnt kalo aku jumpe blk blog tu aku post kt sini yek.






notakaki : dalam kite bergembira berhari raya ingatlah ada insan yg kurang bernasib baek.

No comments:

Post a Comment