Jan 15, 2014

Vanilla Muffin ala kenny rogers..bwk bekal pi Morib

Nak p gold coast morib tu dah lame..cuti sekolah nak p hotel fully book aiyoo..tepakse la pi hari laen..so aku amik nk p 12-13/1 haritu..so ari isnin ank2 kene ponteng sekolah ler..sian ank2..tp tak pe la sehari je..sori ye cikgu..

So mlm tu aku plan nak buat muffin, takot nnt susah carik makan kt situ..tp ade je kedai2 makan kt situ..bg aku ok la..ok kite tgok dlu resepi vanilla muffin ni ye..aku amik kt intenet..tp lupe la amik kt mane..kalo sesape rase dia punye halal ye







Bahan A

2 cawan tepung gandun
1 sudu kecil baking powder
1/2 sudu kecil garam

**campurkan sekali bahan2 tu dan ayak**

Bahan B

1 cawan susu segar full cream - aku hari tu tak de susu segar so aku pakai je susu cair..hihi
1 biji telur saiz besar
1/2 cawan butter - cairkan dan sejukkan dahulu kalo tak nnt telur akan mengeras
3/4 cawan gula casto
1 sudu kecil esen vanilla

**dalam mangkuk laen satu kan bahan2 tersebut dan kacau bagi sebati..kacau jgn lame sgt tau gune senduk atau pon handwisk je..tak payah nk gune mixer bagai

Dah tu masukkan dalam paper cup 3/4 penuh..jgn penuh kang membuak sape nak dipersalahkan..hihihi..
Pastu bakar pada suhu 180c selame 20 minit..
Kemudian bleh ngap ok..sedapppp...

 
 
 
 


No comments:

Post a Comment