Feb 13, 2013

Kesian PM..

Sekarang ni heboh pasal video PM (nk tau google)..kalo jadik kat aku pon aku malu tp aku sendri tak tau nk kate camne.  Nak kate salah PM ade juga..sbb tu kan sambutan tahun baru cina, knape nak selitkan politik di situ, kan dah kene, nak salahkan rakyat, tak bleh juga sbb itu mungkin luahan hati mereka.

Tapi kebanyakannye org2 yg berada di situ adalah kaum cina, mungkin mereka tak berapa suka dengan org Melayu (pendapat aku je tau..bkn perkauman)..tah ler aku pon bukan pandai sgt nak bercakap pasal hal ni.  Cuma bagi aku hal itu memalukan dan mengaibkan.

Memang ler kalo kite dah tak suke dgn seseorg tu mcm2 hal kite buat kan..contohnya mcm tak suke kat bos..kite buat muke la..kite kutuk blakang la..tp kite kene gak jumpe die hari2 sbb dah mmg bos kite org atasan kite..btol tak..cmtu la halnya dengan PM ni..(eh larik tajuk tak)

Aku juga tak sokong 100% tindakan pemimpin kite skrg ni, ade gak benda yang aku tak puas hati, tp nak buat cmner dah tu pemimpin Malaysia, negara yang aku cintai ikotkan je..kalo tak tak puas hati tggu PRU13..hahaa

notakaki : tak mo ler jd org 'besau' ni takot 'sok' kene jawab..jd org besau kt anak2 sudah..hihi

2 comments: