Jul 15, 2015

Buat biskut raye

Assalamualaikum sume..

Lamenye tak buat entry kat blog ni..ade ke orang nk bace blog aku ni..hahha..lantak la..janji aku hepi..ape yang penting kite enjoyyyy...

Minggu pertama pause projek bt biskut konfleks..dalam malas2 tu pon bt gak la sebab piker nanti anak nak jamuan raye sekolah tak de plak biskut raye nk bawak sian plak..so bt je la..rupe2nye emm..tak sempat raye dah abis..huhu

Bleh plak si abang cakap..tu la umi buat sedap ni kan kalo bawak p sekolah mesti kene serbu biskut umi ni..sebab sedap..ye la anak..makan la selagi boleh kalo umi rajin umi buat la lagi..tp nampaknya umi dah malas..hahhaa..tggu raye haji la buat

Ok la bagi sesape nk resepi aku boh sini..same jek cm resepi tahun lepas..cume kali ni aku ubah skit jek..orait jom cekidaut

Biskut Cornflakes

250g butter (pakai la pape jename pon nk lagi sedap gune yg mahal la kan..tp aku gune buttercup pon dh sedap)
200g tepung gandum
100 tepung jagung
1 biji telur
150g gule castor
1 sk baking powder
Cornflakes (ramas2 bg separuh hancur)
Cip coklat

Cara
Pukul butter dgn gula sampai gula hancur.  Tak payah kembang sangt. 
Masukkan telur pukul bagi sebati
Masukkan tepung yang dah diayak dgn baking powder sikit2
Kacau dengan senduk kayu je.  Bile tepung dah sebati sume masukkn cornflakes yang diramas2 tadi dan cip coklat
Kacau2 lagi pastu bentukakn la ape yang korang suke..kemudian golekkan atas cornflakes yang tidak diramas2
Kemudian bakar suhu ikot oven masing2


No comments:

Post a Comment