Nov 4, 2013

Aku hampir pengsan..sebab...

Hari tu mak cik van yg biase amik ank2 aku kt sekolah call aku tnye ade tak aku atau ayah dorang amik dorang kt sekolah..aku bgtau ler mmg tak de..ayah dorang tgh dok tgu dorang kt rumah nenek..dh pkl 7 lebih tak blk lg..aku call plak ayah dorng ade jumpe tak budak2 tu..kte ayah dorang tak de..Ya Allah..mane plak p budak2 ni..aku kt rumah dah libang libu senak perot serba tak kene nak naseb baek dh siap masak..kalo tak hangus sudah nasik n lauk2 tu..adoiii

Aku call balk ayah budak2 tu, ayah budak2 tu kate tak jumpe kt sekolah..tnya plak mak cik van tu dah pusing keliling sekolah tak jumpe gak ktenye..Ya Allah aku rse mmg nak pengsan dah..mane plak budak niii...aku rs nak p stat kete nak p carik gak mane plak ilang anak2 aku tu..

Dalam 5-10 minit camtu aku call blk ayah dorang tnye dah jumpe blom..dah ktenye..dorang p toilet pak cik van tu tak pasan dorang dah naek blom..adoiii..ni yang aku nak bebel ni..eh mesti tnye nape pakcik van tadi mak cik van kan..meh aku citer..aritu pak cik van yg bawk sbb mak cik van ni p tmpt laen..adoii..ok smbung citer...pakcik van tu tak pasan ank2 aku dah naek van bleh tak camtu..len kali cek dlu baru jln..ni tak maen jln tak tgok budak2 tu dah naek ke blom..rse geram pon ade..abih aku bebel kt laki aku..ha amik ko..geram punye pasal...hahhaa..

Aku..kalo gaji ayh dorang ni ribu riban..mmg aku nk benti keje..biar aku yg anta..bia aku yg amik dorang kt sekolah..aku tak kesah..tp memandangkan gaji ayah dorang tak bape nak ribu riban.plus barang2 keperluan rumah dah naek plus petrol pon dah naek maknenya kos sara hidop naek..so aku kene la keje tolong ayah dorang..huhuhu...kalo tak..emm..tak tau ler camner..

Aku mmg ade cite2 nak ade bisnes sndri..tp nk bt ape..nk jadi bos..emm..insya Allah akan tercapai tp kene usehe + doa + tawakkal..insya Allah..korang doakan ye...



No comments:

Post a Comment