Apr 18, 2013

Muffin Pisang Coklat Bercip Coklat..eh pnjangnye tajukkk...

Semalam aku tgok ade ade pisang montel mak aku kasi haritu..slalunye budak2 tu layan pisang ni..mungkin penat kot..pisang tu tersadai je la tak de sape nak makan..sian pisang tu..

So dari terus terbiar dan busuk sayang la plak, aku pon carik resepi ape yg bleh dimasak gunakan pisang ni.  Carik punye carik jumpe la resepi senang la mudah ni..emm cume satu masalh aku ni..aku lupe amik kat mane..cmner aku nk linkkan kt blog tuan punye resepi ni ye..hihi..sori..sape rase die punye bgtau saye ye..ampunkan saye tuan tanah..hihi..






Resepi

Pisang 1 cawan - dilenyek
Tepung gandum 2 cawan
1 sudu teh baking powder -ayak bersama tepung gandum
2 sudu besar serbuk koko
1 cawan gula perang
2 biji telur
175 g butter
Cip coklat

Cara

1 - Gaul butter bersama gula hingga sebati
2 - Masukkan telur satu persatu
3 - Masukkan tepung - gaul sebati kaup balikkan
4 - Kemudian masukkan pisang dan sebuk koko - gaul sebati
5 - Masukkan cip coklat pula - gaul sebati lagi
6 - Masukkan adunan dalam cup muffin
7 - Bakar selama 25 minit dgn suhu 180c - ikot oven masing2
8 - Cucuk dgn lidi tok dh mask ke blom..kalo melekat kat lidi tu maknanya blom masak tmbah masa dlm 5-      10 minit lagi
9 - Sedia tok dimakan...hihi...

Bleh juga letak cip coklat kat atas sebagai hiasan..aku plak lpe letak..hihi...


No comments:

Post a Comment